Blog

29/01/2016

Optimizacija za tražilice ; što je novo u 2016. godini?

SEO, tj. optimizacija za tražilice, vrlo je kompleksna tema, pa bi cjelokupno „gradivo“ bilo nepotrebno opširno za prosječnog poduzetnika koji samo želi saznati zašto neke stranice bolje, a neke lošije kotiraju na Google tražilici. Prođimo zajedno kroz neke od najvažnijih promjena koje je Google uveo u svoje algoritme ove godine.

SEO, SEM

1. Optimizacija za mobilne uređaje tj. responzivnost

Googleov novi algoritam favorizira stranice koje su optimizirane za mobitele, te u isto vrijeme penalizira  stranice koje to nisu. Responzivan dizajn stranice je onaj koja se prilagođava svim uređajima koji se koriste za pregled, pa stranica izgleda jednako dobro na stolnom računalu, tabletu, mobitelu itd. Ako niste sigurni da li je Vaša stranica optimizirana za mobilne uređaje, slobodno nam mailom pošaljite link na Vašu stranicu, i provjeriti ćemo to za Vas.

2. Pričanje sa samim sobom

Za drugu veliku promjenu odgovorna je popularnost zajedničke prijateljice mnogih ; Siri. Pretraživanje Interneta putem glasovnih naredbi postala je  skoro uobičajena praksa ; rastom popularnosti sustava kao što su Apple Siri, Google Now i Windows Cortane. Zašto je to važno u kontekstu SEO-a? U većini slučajeva kada ljudi pretražuju Internet glasom, postavljaju pitanje. Naprimjer ako tražite najbliži McDonald’s restoran, vrlo je vjerovatno da ćete u standardnu tražilicu samo utipkati „Mcd….“, no ako tu istu informaciju tražite  glasovnom naredbom, najčešće ćete izgovoriti smisleno pitanje (npr. „gdje se nalazi najbliži McDonald’s?“)

Poanta? Ključne riječi već neko vrijeme više nisu jedina stvar oko koje morate brinuti.  Počnite voditi računa i o dužim ključnim riječima (long tail keywords ; fraze od tri do četiri riječi).

3. Druga najveća tražilica

Da li znate koja je druga najveća tražilica po količini pretraga na svijetu? YouTube. Količina videa koji se dnevno pogleda na YouTubeu svakim danom raste, što niti ne čudi, uzimajući u obzir i rast broja korisnika pametnih telefona koji su video učinili još dostuppnijim. Do sredine godine YouTube predviđa da će čak 56,7%  videa biti gledano sa mobilnog uređaja. Znači li to da od sada uz Google morate brinuti i o prisutnosti na YouTube tražilici? Da. Još dodatnog posla…no kao što je spomenuto, YouTube je odgovoran za skoro pola Internet pretraga! Dodatni benefit je i činjenica da će se zbog videa na stranici, korisnici u pravilu na njoj duže zadržati, što će imati dodatan pozitivni utjecaj na vaš SEO.

4. Optimizirana slika govori tisuću riječi

Vizualni sadržaj postali su važniji nego ikad. Impresivni vizuali zadržati će korisnika na Vašim stranicama duže, a optimiziranje navedenih vizuala  još će Vam više pomoći prilikom rangiranju na Googleu. Istraživanja su pokazala da zamjena manjih slika onima koje prekrivaju cijeli ekran, ostavlja pozitivan dojam kod korisnika. Čak se predlaže upotreba slika sa nasmijanim ljudima, jer statistički one dovode do najviše konverzija.

Na popularne “slajdere”, za koje se donedavno smatralo da imaju nepovoljan učinak na SEO, Google je počeo gledati kao na pozitivan faktor, budući su korisnici svojom interakcijom iskazali zadovoljstvo koristeći ih.

Zašto?

Stranicu ste optimizirali prilikom kupnje ili izrade, što vas je zasigurno koštalo popriličnu količinu truda, vremena i novaca.  Ne bi li bilo u redu od Googlea da Vas malo pusti na miru?

Ako Vam to pruža ikakvu utjehu, ne zaboravite ; Googleov glavni cilj uvijek je bio, i uvijek će ostati, zadovoljan korisnik. Pravila SEOa puno su više od trikova i manipuliranja ključnim riječima…pripazite i na relevantnost vašeg sadržaja, zanimljivost i čitljivost.

Search Engine Marketing ; optimizacija za tražilice
, , , , ,
About Svebor Buljevac

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *