Zašto Facebook?

Jednostavno…svi su gore, a VI naravno trebate biti tamo gdje je Vaša ciljana publika. A kojom se god djelatnošću bavili u Hrvatskoj, Vaši potrošači koriste Facebook i Instagram. Facebook je i krucijalni dio vaše content marketing strategije. Content marketing je između ostalog važan zbog povećane vidljivosti na tražilicima poput Google-a. Sadržaj stvaran načelima content marketinga, Vašim će korisnicima će biti zanimljiv, što će rezultirati njihovim duljim zadržavanjem na Vašim stranicama, za što će Vas Google nagraditi bojljim plasiranjem u svojoj tražilici. Želite još razloga? Facebook je i dalje najveći! Broji preko 1.5bil korisnika, a ta brojka raste iz dana u dan. Za poslovne korisnike poput Vas je zanimljiv je i iz razloga što nudi raznolike opcije targetiranja korisnika, po ponašanju, demografiji, dobi, spolu, hobijima, interesima itd. Na Facebooku smo u mogućnosti, zbog njegove svestranosti, Vašu priču korisnicima dočarati kroz slike, video, citate, priče itd.

Plaćeno oglašavanje?

Neprekidan rast broja korisnika i popularnosti društvene mreže Facebook fenomen je koji možemo objasniti na mnoge načine, ali usporavanje tog rasta u bližoj se budućnosti niti ne nazire. Facebook je trenutno po prihodima ostvarenim od prodaje raznih vidova internet oglašavanja na drugom mjestu, odmah iza svemoćnog Google-a (čak 7,4% sredstava potrošenih na oglašavanje u Americi  otpada na Facebook oglašavanje).

U početku, Facebook je objave svih svojih korisnika tretirao jednako. Adidasova PR kampanja o lansiranju nove linije tenisica, i objave Vašeg prijatelja Mirka koji je u tom trenutku “waiting for ćevapi @Rubelj”, na Vašem su se news feed-u taj dan pojavile jedna ispd druge. U to doba Facebook je još radio na širenju svoje baze korisnika, pa mu je ovakva samo-promocija brendova poput Adidasa išla u korist. Facebook je i dalje rastao, a zajedno s njim rastao je i broj Vaših prijatelja i lajkanih brendova…naravno, rasla je i korist koju brendovi imaju od besplatne promocije. Danas Facebook-u korisnika ne fali. Potreba da ga brendovi reklamiraju nestala je, i moralo ju se zamijeniti nekim novim “benefitom” koji brendovi pružaju Facebooku u zamjenu za oglašavanje. Facebook je o svojim novim namjerama početkom godine bio vrlo otvoren i jasan. Brendovi moraju povećati  vrijeme koje korisnik provodi na Facebook-u, ili moraju početi plaćati oglašavanje koje je dotada bilo besplatno.

Više o Facebook oglašavanju pročitajte ovdje.

Facebook VIDEO

Još donedavno fotografije su bile najbolji način za brendove da dopru do svojih obožavatelja. Plaćeno plasiranje objava Facebook stranica koje zastupaju brendove, od početka do kraja 2014. godine, udvostručilo se. Početkom 2014., najzastupljenije u news feedu bile su objave u obliku slika, i takve objave bile su najefikasniji način za brendove da dopru do svojih obožavatelja. Iste takve objave danas imaju najniži mogući rejting u ispunjavanju iste funkcije, dopiranja do korisnika kojima su namjenjene.

fb-video

Neupitno je da smo svi u zadnje vrijeme svjedoci puno više videa u svom news feed-u.  Facebook je trenutno fokusiran na razvijanje ove platforme, pa to niti ne čudi. Ne čudi niti činjenica da se najviše promoviraju objave u obliku fotografija, budući je dominantnost te vrste objava dovela do zasićenosti.Imajući ovo na umu, jasno je da će objava u obliku videa doprijeti do puno većeg broja korisnika. Uopravo iz tog razloga sam ovo izdanje bloda linkao na video koji je uploadan direktno na Facebook. Video će doprijeti do više korisnika koji prate Creative Solutions objave, pa će više korisnika biti obavješteno o novom izdanju bloga.

Dakle, Facebook Video puno je bolji jer dopire do većeg broja korisnika. Također je u brojevima pogledanih videa počeo prestizati svemoćni Google-ov You Tube. Dakle…više pogledanih videa, koji dopiru do većeg broja korisnika. Imamo pojednika zar ne? Ne. Nije sve tako jednostavno.

Više o Facebook VIDEU pročitajte ovdje.

Facebook “reach”

Reach ili doseg, upućuje na broj ljudi koji na svojem news feed-u vide sadržaj koji objavljujete. Reach utječe i na sve ostale metrike poput engagement-a, like-ova, komentara itd…

Post Reach ili doseg objave, broj je ljudi koji je vidjelo određenu objavu u svom news feed-u.

Page Reach ili doseg stranice, broj je ljudi koji je vidio bilokoju od Vaših objava, u određenom periodu vremena (po danu, tjednu ili mjesecu).

Više o tome što jznači doseg objave i kako  ispravno čitati, tumačiti, i uklopiti podatke o dosegu Vaših Facebook objava u Vašu cjelokupnu social media strategiju, pročitajte ovdje.